duminică, 18 octombrie 2015

Cum sa inveti mai usor


Nu te stresa. Nu te gandi ca mai ai putin timp si ca nu vei reusi. Gandeste pozitiv si logic. Ia notite.

Eu, ca sa invat mai usor, imi scriu cu diferite culori pe foi noi tot ce am de invatat, apoi subliniez, incercuiesc si colorez unele zone cu date mai importante.

Nu te forta. Daca nu reusesti sa retii ceva, poate deveni cel mai simplu lucru ( pentru ca te vei gandi " aa da e chestia aia pe care nu mi-o aminteam") . Dar nu trebuie sa gandesti mereu asa.

Cand simti nevoia, fa pauze. Nu toci ore intregi ca nu ajuta. Incearca sa nu inveti seara cand esti obosit. Cel mai bine e sa inveti cand esti odihnit si sa nu iti fie foame.

Un alt lucru care te poate ajuta este o gustare. Pe mine ciocolata ma ajuta foarte mult sa invat. Sau poti sa mesteci guma in timp ce inveti, iar la teza sa mesteci acelasi fel de guma - e un stimul al creierului. Merge si cu mirosuri ( te dai cu un parfum cand inveti, dar sa il simti, si simtindu-l iti poti aminti ).

Incearca sa inchizi Facebook-ul, telefonul, laptopul, ca sa nu fii distras atunci cand inveti.

Nu trebuie sa fii foarte plictisit. Uneori, muzica ambientala (nu la maxim, desigur) ajuta la concentrare, pentru ca este foarte usor sa iti pierzi interesul sau sa te plictisesti cand inveti.

Foloseste multe culori - este un stimul vizual.

Am citit ca daca odata la 30 de minute de invatat iei o pauza de 10 minute in care pur si simplu stai intins, mintea se va relaxa si cand reiei iti va fi tot mai usor sa inveti.

Spor la invatat!
Nu te gandi NICIODATA ca nu poti, gandeste pozitiv!